הכירו את פשפש החתול

אם אתם מרגישים איזשהו צורך עז להכיר את פשפש החתול, כנראה שכבר גיליתם עקיצות על הרגליים. בזמן מעיק כזה, חשוב לא להתגרד עד כדי זוב דם, היזהרו מצלקות. כדי לא להגיע למצב זה של גירודים בלתי פוסקים, בואו נדבר על כמה דברים חשובים – קראו כאן להפסקת המטרד.  

קצת על פשפש החתול – האם יכול לעוף? היכן חי? 

פשפש החתול הוא אמנם טפיל קטן וחסר כנפיים, אבל הממזר הקטן הזה מסוגל לזנק למרחקים לא מבוטלים. הוא חי על פרוות חתולים וניזון מהדם שלהם, אבל האמת היא שהוא מסוגל לחיות לזמנים קצרים גם במקומות נטולי חתולים. עם זאת, יש לציין כי הוא נפוץ מאוד ויכול להימצא הן בחתולים החיים בבית והן בחתולים החיים בחוץ, כאשר השרידות שלו תהיה תלויה בעיקר בהם. כלומר, הוא אמנם מסוגל לחיות באזורים שבהם אין גזעי חתולים, אבל הוא לא ישרוד בהם זמן רב.  

איך פשפשי החתול מתפשטים?

כמו שציינו בתחילת הכתבה הזו, פשפשי החתול יכולים לקפוץ למרחקים גדולים. כלומר, למרות שהם אינם חרקים מעופפים, הם כן יכולים להתפשט בקלות מחתול לחתול, מאדם לחתול, וממקום למקום. אי לכך ובהתאם לעובדה שהם אלופי עולם בקפיצה למרחק, הם יכולים להימצא על בגדים, רהיטים, שטיחים ואפילו על מצעים. מכיוון שהם יכולים להימצא במקומות שונים, חשוב להיות מודעים לסימנים אשר מאפיינים את ההידבקות בהם, כגון:

  • גרד: חתולים נגועים מתגרדים באופן קבוע, במיוחד באזורים כמו הצוואר, הבסיס של הזנב ובין הרגליים.
  • נשירת פרווה: גירוד מוגזם יכול להוביל לנשירת פרווה אצל חתולים, כמו גם לפצעים ואפילו למצבים של דלקות עור.
  • עקיצות: כאמור, בני אדם יכולים גם להיעקץ על ידי פשפשי חתול, מה שגורם לגירוד ואדמומיות.

  • צואה של פשפשים: ניתן לראות על גבי פרוות החתול פירורים קטנים שנראים כמו "פלפל שחור" – אלו הם גללי פשפשים המכילים ביצים בד"כ. 

לסיכום, איך מטפלים בפשפשי חתול?

הטיפול בפשפשי חתול דורש טיפול משולב. מצד אחד, אתם צריכים לרכוש מוצרי הדברה בחנות בעלי החיים הקרובה לביתכם. מצד שני, אתם צריכים להזמין חברה אשר עוסקת בהדברה נגד פשפשים מכל סוג וכן הדברת מזיקים אליכם הביתה. כמו כן, מבחינת טיפול בבית, יש לנקות ושאוב את כל הבית, כולל שטיחים, רהיטים, מצעים וכל מקום אחר שבו החתול שהה. חשוב לדעת, רצוי להשתמש בשואב אבק עם שקית חד פעמית ולזרוק את השקית מיד לאחר השימוש. אל תשתמשו בדייסון הביתי שלכם, כי הפשפשים עשויים להישאר בתוכו. 

באופן כללי, חשוב שתטפלו בחתול שלכם באופן קבוע בתכשיר נגד פרעושים וקרציות. במהלך החורף הפשפשים האלו נעלמים, אבל בקיץ, במיוחד ביולי-אוגוסט, הם חוגגים ומגיעים כמעט לכל בית עם חתולים. לכן, חשוב שהחתול שלכם תמיד יענוד קולר נגד פשפשים וקרציות. מעבר לכך, ישנן גם אמפולות שיכולות לסייע בהרחקת המזיקים מוצצי הדם האלו.