הזמן הטוב ביותר לעקר חתול

החשיבות של עיקור החתול

עיקור חתולה הוא צעד חשוב במניעת המלטה לא רצויה ושליטה באוכלוסיית החתולים. אבל יש גם יתרונות בריאותיים לתהליך כגון הפחתת הסיכון לסוגי סרטן וזיהומים מסוימים. חתול יכול להכניס כל עונת ייחום להריון, מה שאומר פעמיים – שלוש בשנה ופוטנציאל לא מבוטל לצאצאים רבים.

מתי כדאי לעקר את החתול

הזמן הטוב ביותר לעקר חתול הוא בדרך כלל סביב גיל 5-6 חודשים. עם זאת, וטרינרים מסוימים עשויים להמליץ על עיקור כבר בגיל 8 שבועות. חשוב להתייעץ עם ווטרינר כדי לקבוע את התזמון הטוב ביותר עבור החתול.

עלות עיקור החתול

המחיר של עיקור חתולה יכול להשתנות בהתאם למרפאה הוטרינרית ולמיקום. בממוצע, עלות עיקור חתול יכולה לנוע בין 50 ל-200 שקל. מרפאות מסוימות עשויות להציע תעריפים מוזלים או תוכניות שונות לתשלום.

תהליך העיקור

תהליך העיקור כולל הסרה כירורגית של של איברים בחתול. מדובר בהליך שגרתי המבוצע בהרדמה כללית. רוב החתולים מתאוששים במהירות וחווים- רק אי נוחות מינימלית.

תופעות לוואי אפשריות

בעוד שעיקור הוא בדרך כלל הליך בטוח, יכולות להיות כמה תופעות לוואי אפשריות כמו זיהום או סיבוכים מהרדמה. חשוב לעקוב אחר הוראות הטיפול לאחר הניתוח שסופקו על ידי הווטרינר.

קרדיט ל וטרינרים לחיים

נקודות למחשבה לפני עיקור חתולה

בסופו של דבר, ההחלטה לעקר את החתול צריכה להתבסס על מה שטוב לבריאותו ולרווחתו. בדרך כלל חתול שגר בבית אבל יוצא לגינה ופוגש חתולים אחרים שלא מסורסים , יוכל בקלות להכניס להריונות לא רצויים ובעלי החתול, יהיו מעוניינים בעיקור החתולה לפני שיגלו בביתם גורי חתלתולים.

אם לא מעקרים את החתול , אילו חיים הוא יחיה?

חתול לא מעוקר ברחוב יחווה המלטות אינסופיות ובלתי פוסקות, גורים תובעניים ומורעבים שהוא תמיד יעמיד לפניו בהשגת מזון, מחלות גוריה, רדיפות של בני אדם, חוסר במציאת מקומות למנוחה ומסתור, חום אימים בקייץ, קור ורטיבות בחורף,  מחלות שלה עצמה ועוד צרות . הצרה הכי קשה מבינהן – הרעב!! חתול שאיננו מעוקר ברחוב- סובל מרעב מתמיד ,קשה ומכרסם שגורם לו לסבל נוראי!

לכן לאור כל הנסיבות שהוזכרו לעיל, יעדיפו בעלי חתולים רבים או אנשים טובי לב שרואים חתול עזוב ברחוב לעקר אותו כדי לתת לו נקודת התחלה טובה יותר לחיים הבוגרים. נכתב על ידי אהרון ליפנר